Selamat Datang Ke    Blog Sepang Kederang   Tetap Melawan Walau Tertawan...!!!  Fixed Versus Although captive..!!  虽然俘虏固定对战...!!!  बंदी हालांकि फिक्स्ड बनाम...!!!   ثابت مقابل على الرغم من أن الأسير


Jun 12, 2011

Siapa Yang Kotor..??


AKHBAR UMNO DAKWA HIMPUNAN BERSIH 2.0 KOTOR – MI

Mingguan Malaysia, akhbar milik Umno menyifatkan Himpunan Bersih 2.0, anjuran Pakatan Rakyat dengan kerjasama beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) bulan depan, sebagai tindakan “kotor” dan mahu orang ramai memulaukan kempen tersebut.

Himpunan itu, yang kedua selepas akhir 2007, diadakan untuk menuntut pilihan raya yang bersih dan adil.

Dalam ruangan mingguannya, Awang Selamat berkata, pelbagai pihak melahirkan kebimbangan terhadap perhimpunan Bersih 2.0 yang dirancang oleh Pakatan Rakyat dan NGO propembangkang di ibu negara, 9 Julai ini.

Akhbar itu juga mendakwa berdasarkan pengalaman lama himpunan itu akan memberi implikasi buruk dan menyusahkan rakyat, menjejaskan aktiviti pelancongan dan menggugat ketenteraman awam.

“Tetapi semua itu tidak diambil kira oleh pembangkang. Matlamat menghalalkan cara,” kata Awang Selamat yang turut mengaitkan dengan keputusan pemilihan PAS dan Mohamad Sabu yang dipilih sebagai timbalan presiden yang baru.

“Kali ini, penganjur Bersih berhasrat menghimpunkan 300,000 peserta demonstrasi bagi menuntut pilihan raya yang adil dan bersih,” kata akhbar itu sambil menambah, agenda tersirat ialah mencetuskan ketegangan dengan membakar sentimen rakyat bagi meraih keuntungan politik.

NOTA :

kenapa tidak disebut tuntutan:
- hapus undi pos
- pakai dakwat kekal
- semak daftar pengundi

ini belum lagi timbul pekara:
- mat bangla dapat kad pengenalan
- mat idon dapat kad pengenalan
- mat burma dapat kad pengenalan
- mat pilipina dapat kad pengenalan
- mat india dapat kad pengenalan
- mat kambodia dapat kat pengenalan

ini satu penghiantan kepada warga negara ini
ini satu pengkhianatan kepada warga negara sabah

tak kan ini tak sedar
tak kan ini tak terlihat

No comments:

Post a Comment