Selamat Datang Ke    Blog Sepang Kederang   Tetap Melawan Walau Tertawan...!!!  Fixed Versus Although captive..!!  虽然俘虏固定对战...!!!  बंदी हालांकि फिक्स्ड बनाम...!!!   ثابت مقابل على الرغم من أن الأسير


Jun 13, 2011

Tak Payah Fikir Lagi...Kita Turun 9 Julai Nanti Di Kuala Lumpur...!!


TUNTUTAN PENGUSAHA PUKAT TUNDA C2 TIDAK AKAN DILAYAN : ISMAIL SABRI – MStar

Kerajaan tidak akan melayan tuntutan kira-kira 1,000 pengusaha bot pukat tunda C2 di Pahang, Johor dan Perlis yang melancarkan mogok bagi meminta kerajaan menimbang pemberian subsidi super diesel kepada mereka.

Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) DIsmail Sabri Yaakob berkata perkara itu tidak sepatutnya menjadi isu.

"Kita bukan tarik (terus) subsidi, kerajaan masih beri subsidi kira-kira RM1 untuk satu liter dengan harga diesel biasa, jadi tidak ada sebab mereka ingin ugut kerajaan untuk boikot dan sebagainya.

"Kalau kita betul-betul tak nak beri subsidi, kita samakan mereka dengan harga industri, tetapi ini masih jauh lebih rendah daripada harga industri," katanya pada sidang akhbar selepas merasmikan Mesyuarat Perwakilan Umno bahagian Tanjong Karang, Ahad.

Semalam, pengusaha bot pukat tunda berkenaan mengancam untuk mogok selama tiga hari dan akan meneruskannya jika kerajaan tidak mengambil tindakan segera berhubung perkara itu.

Nota:

nelayan ada beribu orang yang mogok
nelayan pantai timur pun mogok

Ini baik untuk 9 julai nanti
lagi ramai orang akan marah lagi banyak akan turun berdemo..
Jangan lupa 9 julai nanti...
9 Julai adalah hari kemarahan rakyat Malaysia....
Kah...kah...kah....

No comments:

Post a Comment