Selamat Datang Ke    Blog Sepang Kederang   Tetap Melawan Walau Tertawan...!!!  Fixed Versus Although captive..!!  虽然俘虏固定对战...!!!  बंदी हालांकि फिक्स्ड बनाम...!!!   ثابت مقابل على الرغم من أن الأسير


Jul 12, 2011

Tak Payah Nak Tipu Laa....!!



BUKAN KEBANGKITAN RAKYAT – BH

Perhimpunan haram gelanggang hidupkan karier politik Anwar

Perhimpunan haram di ibu negara, Sabtu lalu, tidak boleh dianggap kebangkitan rakyat atau penentangan terhadap kerajaan seperti didakwa pelbagai pihak terutama pembangkang kerana ia tidak mendapat sokongan menyeluruh rakyat.

Pensyarah Pusat Pengajian Pengurusan Sains Kemasyarakatan Universiti Sains Malaysia (USM), Prof Dr Ahmad Atory Hussain, berkata bilangan peserta perhimpunan haram yang kecil jelas menunjukkan penolakan rakyat terhadap isu dibangkitkan.

“Namun, apa yang berlaku di ibu negara Sabtu lalu jelas berbeza. Jumlah menyertai perhimpunan haram itu tidak mencapai sasaran walaupun penganjur membuat promosi besar-besaran sejak beberapa lama.

“Kalau benarlah perhimpunan itu tanda kebangkitan rakyat, tentu rakyat dari seluruh pelosok negara datang sehingga polis tidak mampu mengawal keadaan seperti di Mesir. Kekurangan orang berhimpun itu bukan disebabkan sekatan polis tetapi mereka takut hendak datang.

“Kalau benar ia kebangkitan rakyat, perasaan seperti itu (takut) tidak wujud dan mereka meneruskan walaupun terpaksa berdepan sekatan seperti di Mesir, tetapi apa berlaku adalah sebaliknya. Kesimpulannya, ia tidak boleh dikatakan sebagai kebangkitan rakyat,” katanya.

Beliau mengulas kenyataan pelbagai pihak dan laporan blog bahawa perhimpunan haram itu adalah kebangkitan rakyat terhadap kerajaan walaupun ia sebenarnya bertujuan menuntut pilihan raya lebih bersih.

Nota :

Orang ramai kt dalam gambar tu tak pernah di paksa untuk datang...
Tapi mereka sendiri yang datang...
Walaupun dihalang, di sekat dan macam-macam...
Tapi mereka tetap juga datang...
Itulah maknanya kebangkitan rakyat...
Nak tuntut supaya SPR lebih adil dan telus...
Bukannya jadi alat pada UMNO/BN...
Sudahlah ...jangan nak merapu...
Tak payah nak klentong...
Semua rakyat dah tahu....
UMNO/BN memang menipu....
Kah...kah...kah...

1 comment:

  1. Pensyarah Pusat Pengajian Pengurusan Sains Kemasyarakatan Universiti Sains Malaysia (USM), Prof Dr Ahmad Atory Hussain, berkata bilangan peserta perhimpunan haram yang kecil jelas menunjukkan penolakan rakyat terhadap isu dibangkitkan.

    BODOH Makan Taik

    ReplyDelete