Selamat Datang Ke    Blog Sepang Kederang   Tetap Melawan Walau Tertawan...!!!  Fixed Versus Although captive..!!  虽然俘虏固定对战...!!!  बंदी हालांकि फिक्स्ड बनाम...!!!   ثابت مقابل على الرغم من أن الأسير


Jul 22, 2011

Tuntutan BERSIH 2.0 Adalah Relevan...!!

SETIU - Terdapat 44 pengundi dalam senarai daftar pemilih yang dikeluarkan oleh Suruhanjaya Pilihanraya di negeri Terengganu dikesan sehingga kini mempunyai dua nama ditempat yang berbeza.

Perkara tersebut telah didedahkan oleh Pesuruhjaya PAS Terengganu Haji Mohd Abdul Wahid Endut.

Oleh itu, menurutnya, mereka boleh membuang undi lebih daripada sekali.

"di (negeri) Terengganu (sehingga kini) daftar pemilihnya ada 44 orang yang namanya sama, nombor kad pengenalan lama sama, tapi (nombor) kad pengenalan cuma dua angka digit terakhir itu berbeza,

"jadi bermakna 44 orang ini, besr kemungkinan kalu mereka mahu boleh mengundi lebih daripada sekali,"jelasnya dalam sidang media selepas mempengerusikan mesyuarat mingguan Dewan harian Badan Perhubungan PAS Terengganu, di sini Khamis 21 Julai.

Katanya, tujuan beliau mendedahkan perkara tersebut adalah kerana mahu memberikan fakta yang jelas, mengapa tuntutan BERSIH 2.0 adalah relevan.

Beliau berkata, salah satu dari lapan tuntutan BERSIH 2.0 kepada pihak kerajaan dan Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) adalah meminta supaya dilakukan pembersihan dalam senarai daftar pemilih yang telah dikeluarkan.

Tambahnya, senarai 44 {lampiran di bawah} orang tersebut adalah dikesan dari semua kawasan parlimen, dari Kemaman hingga ke Besut.

Beliau yakin mereka boleh mengundi lebih dari sekali kerana menurutnya, melalui pengalamannya, SPR akan membenarkan mereka mengundi sekiranya hanya dua angka berbeza.

"hanya dua angka terakhir berbeza dan pengalaman kita dengan SPR waktu pilihanraya, bila hanya dua angka berbeza, dia boleh mengundi,

"diberikan ruang mengundi dua kali tanpa dibantah kerana dia (SPR) kata, sikit sangat perbezaan,"tegasnya.

Turut hadir dalam sidang media tersebut adalah Timbalan-timbalan Pesuruhjaya, Ustaz saiful bahri Mamt, Hji Muhyidin Abdul Rashid dan Dr Alias Razak serta Pengarah Jabatan Pilihanraya PAS Ngeri Terengganu, Ariffin Deraman

No comments:

Post a Comment