Selamat Datang Ke    Blog Sepang Kederang   Tetap Melawan Walau Tertawan...!!!  Fixed Versus Although captive..!!  虽然俘虏固定对战...!!!  बंदी हालांकि फिक्स्ड बनाम...!!!   ثابت مقابل على الرغم من أن الأسير


Aug 16, 2011

Kenali Seekor Barua.....!!


PANEL PARLIMEN : SPR TAK SANGKA TAPI ANGGAP LANGKAH TEPAT BAIKI SISTEM - MI

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) sama sekali tidak menjangka langkah pentadbiran Najib, yang semalam mengumumkan keputusan membentuk panel Parlimen bagi menghalusi isu berkaitan urusan pilihan raya tetapi menegaskan, ia akan membantu menambah baiki sistem sedia ada.

Justeru kata Timbalan Pengerusi SPR Wira Wan Ahmad Wan Omar, langkah itu akan banyak membantu suruhanjaya dalam menghadapi kritikan dan tuntutan sejak kebelakangan ini.

“Saya tidak menjangka Perdana Menteri akan membuat... tidak sangka beliau akan mengambil langkah ini, bagaimanapun saya melihat Perdana Menteri telah membuat kenyataan yang tepat dan beliau telah menunjukkan keikhlasan untuk membawa kebaikan dan kepuasan di kalangan rakyat mengenai sistem pilihan raya,” katanya kepada The Malaysian Insider.

“SPR melihat ini (membentuk jawatankuasa pemilih) jalan terbaik, berbanding sebelum ini, kini sudah ada jalan... perkara ini boleh dibincang dan diputuskan sesama parti politik, parti-parti politik boleh memulakan langkah, mencadangkan undang-undang jika mahu,” kata Wan Ahmad lagi.

Nota :

baginilah susahnya jadi barua
baginilah suasahnya menjadi kaki bodek

kah kah kah

berbuih buih mulut membodek
berbuih buih mulut mengampoo
mengatakan sistem pilihanray terbaik
mengatakan sistem pilihanraya tak ada silap
mengatakan sistem di malaysia setaraf dengan di sweden

menongeng nongeng cium tangan
membongkok bongkok bau tangan bau taik

menunduk nunduk ketika mengampu
menunduk angkat teloo

inilah kehidupn saekor barua

tetiba mat mongol kata
sistem perlu dibaiki

kantoi!
terbongeng!
nampak telo tiga biji
kah kah kah

No comments:

Post a Comment