Selamat Datang Ke    Blog Sepang Kederang   Tetap Melawan Walau Tertawan...!!!  Fixed Versus Although captive..!!  虽然俘虏固定对战...!!!  बंदी हालांकि फिक्स्ड बनाम...!!!   ثابت مقابل على الرغم من أن الأسير


Aug 17, 2011

PRU13. Pakatan Rakyat Tanpa Anwar Ibrahim....??


"PRU13 bakal menjadi pemerhatian yang penuh dramatik.

- Seperti yang dijangka kelibat Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak berada di pentas umum. Anwar dipersalahkan dengan kes liwat 2 oleh mahkamahyang tempang dan tidak adil serta tidak telus. Liwat 2 juga satu konsipirasi pehak yang berkuasa, terutama PM Najib dan Rosmah dan menjadikan mahkamah dan badan kepolisian sebagai kuda atau keldai BN/UMNO.

- Hari isnin (22. Ogos) Anwar Ibrahim diarahkan membela diri dalam kandang tertuduh. Selepas pehak peguam bela menemubual 15 saksi, termasuk perdana menteri Datuk Seri Najib Razak dan isterinya Datin Seri Rosmah Mansor.

(untuk rekod. Najib dan Rosmah hanya hadir melihat mahkamah dan berjumpa mata dengan hakim dan petugas mahkamah. Najib dan Rosmah membuat kenyataan, kedua-duanya tidak mahu menjadi saksi liwat 2).

- Pakatan Rakyat berdepan dengan situasi PRU 13 dengan senerai pemilih yang tidak adil dan cukup jijik oleh badan yang beraqt sebelah. SPR dan JPN menjadi kunci utama kecelaruan daftar pemilih.

- SPR da JPN ( Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia dan Jabatan Pendaftran Negara) punca pengundi hantu dan mengundi dua kali. Dan yang paling jahat dan bahaya memberi taraf warga negara kepada pendatang asing.

- Tumpuan BN/UMNO ialah Selangor sehingga kini SPR dan JPN cukup aktif dalam proses penambahan pengundi di DUN dan Parlimen terpilih, matalamatnya agar BN/UMNO menang PRU 13.

- BN/UMNO telah berjaya merampas Terengganu PRU10 dengan taktik kotor dan jahat dengan kerjasama SPR dan JPN oleh Dato Seri Idris Jusoh. Sehingga penambahan pengundi sampai 80% yang tidak masuk akal.

- Jesteru itu pakatan rakyat berdepan dengan taktik jahat dan taktik kotor BN/UMNO dengan kerjasama SPR dan JPN dalam daftar pengundi dan daftar pengundi Poyang cukup meragukan.

- Jika pendaftran pengundi dan nama pengundi yang dipamirkan oleh SPR tidak dibersihkan, peluang pakatan rakyat untuk kekal memerintah Selangor, Kedah, Pulau Pinang agak sukar.

- Malah untuk menawan Terengganu oleh pakatan rakyat ada sedikit sukar kerana daftar pemilih tidak dibersihkan oleh SPR. Kerana terlalu banyak perkara yang meragukan nama pengundi dalam daftar pemilih semasa hari mengundi. SPR dan JPN punca segal segalanya.

- SPR dan JPN tidakkan membuat pembersihan secara total dalam daftar pemilih dan sijil kerakyatan yang dikeluarkan oleh JPN. Cukup tepat jika dipadamkan dengan JPN sebagai jabatan pengkhianat negara.

- Namum perjuangan perlu diteruskan walaupun Anwar Ibrahim (dipenjarakan) dan kejahatan taktik kotor BN/UMNO dengan SPR dan JPN. Rakyat dimimta membuat pemilihan yang bijak. Harapan kami agar pakatan rakyat kekal berkuasa di negeri yang sedia ada dan menumbang BN/UMNO PRU13.

No comments:

Post a Comment