Selamat Datang Ke    Blog Sepang Kederang   Tetap Melawan Walau Tertawan...!!!  Fixed Versus Although captive..!!  虽然俘虏固定对战...!!!  बंदी हालांकि फिक्स्ड बनाम...!!!   ثابت مقابل على الرغم من أن الأسير


Sep 27, 2011

Kapal Selam Negara Kita Akan Dijadikan Muzium...!!


Entahlah, tak tahu nak cakap apa lagi. Kapal selam Agosta 70 yang Malaysia beli digunakan untuk melatih krew kapal selam pada tahun 2005 akan dijadikan muzium di Melaka.

Di Pakistan, kapal selam jenis sama masih digunakan dan akan dinaik tarak dengan sistem pertempuran yang baru. Di Colombia mereka boleh buat kapal selam dari kayu dan gentian kaca, begitu juga di Sri Lanka, mereka boleh buat kapal selam dalam hutan belantara.

Tapi kita di Malaysia, kapal selam dijadikan muzium. Indonesia masih menggunakan kapal selam yang dibeli pada tahun 1981 dan akan membuat kapal selam mereka sendiri pada tahun 2012.

Malaysia Boleh !

Malaysia-Perancis Tandatangani Pemindahan Pemilikan Kapal Selam Ahad September 25, 2011

KUALA LUMPUR: Satu majlis menandatangani pemindahan pemilikan kapal selam Agosta 70 daripada kerajaan Perancis kepada kerajaan Malaysia diadakan di Kedutaan Malaysia di Paris, Perancis pada Jumaat.

Agosta digunakan untuk tujuan melatih krew pertama kapal selam Malaysia dari 2005 hingga 2009 dan latihan itu dijalankan berikutan kontrak yang ditandatangani Malaysia untuk pemilikan kapal selam Scorpene Perancis pada 2002.

AGOSTA AKAN DIANGKUT DI ATAS SEBUAH LIMBUNGAN TERAPUNG KE MALAYSIA PADA MINGGU PERTAMA OKTOBER OLEH FELDA TRANSPORT DAN IA AKAN DISERAHKAN KEPADA KERAJAAN NEGERI MELAKA YANG KEMUDIAN DIJADIKAN SEBUAH MUZIUM DI KLEBANG, MELAKA. – BERNAMA

No comments:

Post a Comment