Selamat Datang Ke    Blog Sepang Kederang   Tetap Melawan Walau Tertawan...!!!  Fixed Versus Although captive..!!  虽然俘虏固定对战...!!!  बंदी हालांकि फिक्स्ड बनाम...!!!   ثابت مقابل على الرغم من أن الأسير


Nov 24, 2011

Atlit Indonessi Emas 200 Juta Rupiah (72,000), Atlit Malaysia Emas RM10,000


"Sukan SEA TAMAT, Tuan rumah Indonesia juara kesluruhannya. Malaysia ditempat keempat. Namun ibu segala emas diperolehi oleh Malaysia dalam acara bola sepak.

Namun yang patut menjadi renungan kepada semua atlik Malaysia ialah jurang imbuhan yang cukup ketara jika dibandingkan dengan atlik Indonesia. Atlik Malaysia yang perolehi emas diberi imbuhan wang sebanyak RM10,000 seorang dibawak skim hadiah kemenangan sukan (SHAKAM).

Kerajaan Indonesia lagi baik dan cukup perihatin kepada atlik negaranya. Dimana setiap atlik negarnya yang perolehi emas dibayar imbuhannya sebanyak RUPAIH 200 JUTA ATAU RINGGIT MALAYSIA SEBANYAK RM72,000.

Pehak kementerian sukan dan kerajaan Malaysia perlu mengaji semual skim hadiah kemenangan sukan (SHAKAM). Sepatutnya atlik malaysia berjya dengan emasnya dibayar imbuhan sebanyak RM50,000.

Hujahnya mudah kerajaan Malaysia war warka ekonominya baik dan pelabur luar membuak buak masuk melabur dalam Malaysia kata PM Najib Razak. Amat malu jika Indonesia boleh memberi imbuhan yang cukup lumayan kepada atlik yang peroleh emas dalam temasya sukan terbesar dalan Asia Tenggara.

Jangan beasr dan sombong PM Najib dan BN/UMNO kuasa ekonomi Malaysia merudum, jika dibandingkan dengan Indonesi, Vietnam, Malaaysia tercorot. Lembu boleh tidur dalam kondo mewah, takkan hadiah SHAKAM tidak boleh dikaji.

Kepada semua atlik negara Malaysia yang bertanding di Indonesia yang lalu kami ucapkan syabas dan terimakseh kerana menjaga maruah negara bukan menjaga maruah Najib dan Rosmah. atau maruah BN/UMNO.

Semua atlik negara perlu bersuara dan bergabung bersama agar hadiah atau imbuhan SHAKAM dikaji semula, sekurang kurannya atlik yang berjaya perolehi emas dalam sukan yang bertaraf Nasional sperti sukan SEA diberi hadiah sebanyak RM50,000. "

No comments:

Post a Comment