Selamat Datang Ke    Blog Sepang Kederang   Tetap Melawan Walau Tertawan...!!!  Fixed Versus Although captive..!!  虽然俘虏固定对战...!!!  बंदी हालांकि फिक्स्ड बनाम...!!!   ثابت مقابل على الرغم من أن الأسير


Nov 24, 2011

Kerana RM 100.00...Guru & Ibubapa Terus Di Perbodohkan UMNO...!!


Kalau pun hendak pancing undi janganlah menyusahkan ibu bapa dan guru ketika memberi wang RM100 kepada setiap pelajar. Pada mulanya janji Datuk Seri Najib Tun Razak wang ini akan disalurkan melalui Bank Simpanan Nasional. Apa yang terjadi pihak sekolah terpaksa diiringi oleh polis ketika mengambil wang di bank.

Apa jaminan keselamatan, terhadap wang yang hendak diagihkan kepada pelajar-pelajar? Jika terjadi suatu yang tidak diingini siapa yang akan menggantikan wang tersebut?. Pihak sekolah pening kepala memikirkan masalah keselamatan wang yang berada kepada guru-guru sebelum diagihkan kepada pelajar-pelajar.

Ibu bapa juga turut susah, kerana umpan politik BN. Ada ibu bapa terpaksa pergi ambil di tempat yang jauh daripada sekolah anak mereka belajar kerana di sana ada majlis yang dihadiri oleh wakil rakyat BN. Sebelum ibu bapa diberi wang, mereka akan dengar kuliah yang bertema "bersyukurlah kepada kerajaan BN". Bukankah kerja ini menyusahkan ibu bapa?

Apa yang paling malang, ada ibu bapa yang marah kepada pihak sekolah, kenapa mereka perlu ke tempat lain untuk mengambil wang, sedangkan sebahagian yang lain hanya ambil di sekolah. Semua ini gara-gara pilihanraya sudah dekat, maka BN akan buat apa sahaja walaupun pada mulanya untuk masuk ke dalam akaun BSN sahaja, kemudian menukar strategi supaya ibu bapa pula datang ambil. Buatlah apa sahaja, insyaAllah ini adalah khidmat terakhir untuk rakyat sebelum PRU 13.

Ustaz Idris Ahmad
Ahli Jawatankuasa PAS Pusat

No comments:

Post a Comment