Selamat Datang Ke    Blog Sepang Kederang   Tetap Melawan Walau Tertawan...!!!  Fixed Versus Although captive..!!  虽然俘虏固定对战...!!!  बंदी हालांकि फिक्स्ड बनाम...!!!   ثابت مقابل على الرغم من أن الأسير


Jan 17, 2012

UMNO Tak Perlu Takut Pada Anwar....!!


Tiada sebab takut pada Anwar Ibrahim. Apa kuasa yang pada Anwar selain dari berimej buruk melakukan liwat satu dan dua. Mungkin akan ada liwat tiga yang dikatakan dilakukan keatas seorang pati. Tun Mahahtir Mohamad sah takut, kerana berbuat jahat pada Anwar dalam kes liwat satu dan rasuah sehingga di penjarakan selama 6 tahun lamanya. Najib pun barangkali takut juga , kerana berbuat jahat dalam kes liwat dua yang sah dan telah diputuskan mahkamah Anwar tidak bersalah.

Apa yang nak ditakutkan. Bukankah Anwar sendiri sudah membuat kenyataan yang dia tidak akan berdendam terhadap sesiapa yang buat jahat padanya

Dalam ucapan terbarunya, Ketua Pembangkang itu, merayu kepada seteru politiknya agak menghentikan ejekkan terhadap diri dan keluarganya.

Dan berkata "cukuplah" atas apa yang telah mereka lakukan dan mengulangi kesediaannya memaafkan mereka.

"Mereka telah lakukan segala-galanya terhadap saya, sepak saya, telanjang dan membogelkan saya tetapi saya bersedia memaafkan mereka.

Anwar meninta "Jangan ganggu kami lagi kerana kami akan terus berjuang," katanya membayangkan beliau tidak sanggup lagi untuk bertolak ansur dengan serangan kotor dan firnah yang dilemparkan lebih lama.

Oleh itu, takut hilang jawatan dalam kerajaan memang tak berasas sama sekali, kerana sejarah telah membuktikan pemimpin pergi dan datang.

Sesiapa saja boleh hilang jawatan dan sesiapa saja boleh dilantik memegang jawatan. Itu adalah kelaziman yang pernah berlaku.

Mengapa perlu takut.Kenalah takut pada Allah segala galanya. Kita tidak pernah diajar supaya takut kepada manusia. Islam ajar kita hendaklah takut kepada Allah.

Jadi mengapa perlu takut pada Anwar.Kan Berani kerana benar, takut kerana salah. Jadi sesiapa yang takut menunjukkan mereka bersalah.

Oleh itu Tun Mahathir, Najib, Muhyiddin dan puncuk pimpinan umno tak boleh berbohong lagi,kerana rakyat sedia maklum siapakah yang benar dan siapakah yang bersalah.

Takut hilang kuasa? Negara Malaysia ini bukan milki kita seorang saja, malahan Malaysia adalah milik semua. Sama samalah kita jaga.

Hendak harap umno/BN menjaganya sudah barang tentu tak boleh. Kerana sejak sekian lama harapkan pagar, pagar makan padi.

Namun ada lebih baik beri kepada orang lain pula menjaga Negara ini, Jangan ada prajudis yang orang lain tak boleh jaga. Mana tahu orang lain lebih wibawa.

UMNO setakat ini memang tidak boleh diharap langsung, usah nak jaga Negara, nak jaga bangsa dan agama pun tak boleh.

Oleh itu berilah kepada orang lain pula untuk menjaga Negara, bangsa dan agama. Kalau mereka tak boleh menjaga juga, pasti mereka akan kecundang dalam pilihanraya umum seterusnya.

1 comment:

  1. Hang blogger PAS, tak pernah baca kisah Nabi Lut?

    ReplyDelete