Selamat Datang Ke    Blog Sepang Kederang   Tetap Melawan Walau Tertawan...!!!  Fixed Versus Although captive..!!  虽然俘虏固定对战...!!!  बंदी हालांकि फिक्स्ड बनाम...!!!   ثابت مقابل على الرغم من أن الأسير


Mar 21, 2012

UMNO : Yang Jahat.....Itulah Yang Paling Baik....!!


Rata rata cakap orang ramai terutama ahli perniagaan atau kontraktor di Terengganu "kondem" dan mencemuh" Dato' Seri Ahmad Said menteri besar Terengganu. Ramalan ramai orang terutama puak puak UMNO Terengganu Ahmad Said hanya sepenggal sahaja menjadi menteri besar Terengganu. Kronisma, nepostisma dan rasuah serta salahguna kuasa cukup hebat Ahmad Said jika dibandingkan dengan era Dato Seri Idris Jusoh menjadi menteri besar Terengganu. Itulah ucapan dari masyarakat UMNO Terengganu dari kalangan peniaga atau kontraktor di Teregganu.

Namun dari kacamata rakyat Terengganu yang berada diluar bandar, desa, kampong, sekitar tepi sungai Trengganu dan Luat China Selatan yang mana kerjanya "jenis kampong" MEMBERI SOKONGAN PADU PADA UMNO DAN AHMAD SAID. Ramai yang benci semakin kuat pengaruh Ahmad Said dan sokongan pada UMNO semakin kuat dan teguh.

Ada setengah pendapat orang ramai yang benci pada kerakusan Ahmad Said sebagai menteri Besar Terengganu, namun KERANA RM500. RM200, RM100 DARI KERJAAN PUSAT DAN NEGERI RAKYAT TERENGGANU YANG KERJA "KERJA KAMPONG" TETAP MEMENGKAH UMNO DALAM PRU13. Itulah punca utama Ahmad Said diberi sokongan oleh rakyat Terengganu.

Era Ahmad Said mengkayakan seorang China Kemaman dengan nama manjanya "China Agu: Seluruh rakyat Kemaman kenal dan tahu ceritanya. Ahmad Said menggunakan begelar "China Agu" segala projek dan pasaran yang dibina di Tasek Kenyir. Hampir seluruh projek besar di Kemaman dan di Tasek Kenyir dibolot seratus oleh "China Agu". Konraktor Melayu melobong dan melepas.

Hanya dikalangan pemimpin UMNO Terengganu tak suka Ahmad Said dan membuat riuh dan cerita penentangan kerana tak dapat habuan besar. Ahmad Said tetap kekal menjadi menteri besar Terengganu jika menang dan dicalun sebagai calun DUN Kijal.

ketirisan dan rasuah masih segar dan menjadi habuan wakil rakyat UMNO Terengganu bermual dari atas samapi kebawah. Hanya pehak SPRM sahaja tidak bertindak atas dasar biasa kerana tiada maklumat dan bukti kukuh jawapan biasa dari SPRM.

Kessimpulannya Ahmad Said gagal sebagai ketua dan menteri besar Terenggnau walaupun setiap tahun BAJET NEGERI HAMPIR RM1.8 BILLION SETIAP TAHUN. Kejayaan Ahmad Said ialah merampas semula tanah tanah rakayat yang tamat tempuh TOL dengan alasan TOL tidak boleh dibaharui.

Kedua merampas tanah yang telah beri oleh kerjaaan Terengganu untuk sekolah ugama rakyat dengan alasan yang sama. Ketiga Ahmad Said memberi tanah seluas 2.5 ekar kepada seluruh wakil rakyat UMNO/BN (dun,parlimen). Dan terkini menamatkan pinjaman biasiswa 6 orang penuntu di Mesir atas alasan sokong "BERSIH".

Terserah pada rakyat Terengganu yang majoritinya berpendapatan dibawah RM800 sebulan untuk membuat keputusan bukan dari kalangan anak rantau anak Trengganu di perantuan."

No comments:

Post a Comment