Selamat Datang Ke    Blog Sepang Kederang   Tetap Melawan Walau Tertawan...!!!  Fixed Versus Although captive..!!  虽然俘虏固定对战...!!!  बंदी हालांकि फिक्स्ड बनाम...!!!   ثابت مقابل على الرغم من أن الأسير


Mar 19, 2012

UMNO/BN : Mulut Memang Manis.....Tapi Jubur Masam.....!!


Pemberian dan kelulusan tanah kerajaan kepada Ahli Parlimen (AP) dan Ahli-ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Terengganu membuktikan bahawa slogan ‘Rakyat DiDahulukan, Pencapaian DiUtamakan’ dan ‘Merakyatkan Pentadbiran dan Pembangunan’, yang di uar-uarkan oleh Umno dan Barisan Nasional adalah slogan kosong semata-mata.

Hakikatnya, Umno dan BN adalah parti yang mesti ditolak oleh rakyat khususnya di negeri Terengganu dalam pilihanraya umum kali ketiga belas (PRU-13) akan datang kerana gagal melaksanakan ikrar dan janji mereka kepada rakyat.

Pemberian tanah kepada AP dan ADUN menjelaskan sebenarnya kerajaan Umno dan BN mengutamakan pemimpin mereka yang menyalahgunakan kedudukan mereka sebagai AP dan ADUN bagi membolot kekayaan untuk kepentingan peribadi mereka.

Mereka juga menggunakan kedudukan sebagai pemimpin bagi mendapatkan kesenangan diri masing-masing dengan mendapat status tanah ‘pertanian’ yang lebih murah bayarannya berbanding dengan apa yang diberikan kepada rakyat.

Pemimpin Umno dan BN juga mengkhianati amanah yang diberikan oleh rakyat dengan menggunakan kelebihan mereka sebagai AP dan ADUN mendapatkan tanah yang lebih luas daripada apa yang diberikan kepada rakyat umum.

Setiap pemimpin mendapat ‘habuan’ satu lot tanah berkeluasan satu hektar (lebih kurang 2.5 ekar), berbanding satu lot tanah yang diberikan kepada rakyat, yang hanyalah 1/20 daripada keluasan yang diberi kepada pemimpin Umno dan BN.

Satu hektar tanah yang diberikan kepada setiap pemimpin itu boleh diberikan kepada 20 orang rakyat, dengan pembahagian biasa 1 ekar dipecahkan kepada 8 bahagian.

Justeru itu, PAS merasa kesal dengan tindakan kerajaan Umno dan BN yang membelakangkan rakyat dan mengagihkan harta negeri untuk mengayakan dan menumpukkan harta dikalangan pemimpin mereka.

Hakikatnya, Umno dan BN adalah parti yang mesti ditolak oleh rakyat khususnya di negeri Terengganu dalam pilihanraya umum kali ketiga belas (PRU-13) akan datang kerana gagal melaksanakan ikrar dan janji mereka kepada rakyat.

YB Haji Mohd Abdul Wahid Endut
Pesuruhjaya PAS Terengganu

No comments:

Post a Comment