Selamat Datang Ke    Blog Sepang Kederang   Tetap Melawan Walau Tertawan...!!!  Fixed Versus Although captive..!!  虽然俘虏固定对战...!!!  बंदी हालांकि फिक्स्ड बनाम...!!!   ثابت مقابل على الرغم من أن الأسير


Apr 12, 2012

28 April Ini Adalah Ibu Segala Demo....!!!


Dataran Merdeka pada Sabtu 28 April 2012 ini akan menjadi sasaran 500 ribu penunjuk persaan. Lima ratus ribu warga Malaysia akan berkumpul di Dataran Merdeka untuk Duduk Bantah.

Duduk Bantah di Dataran Merdeka adalah IBU segala tunjuk perasaan. Ini adalah ibu segala demo. Ini adalah ibu segala bantahan. Duduk Bantah di Dataran Merdeka ini adalah tanda bantahan rakyat. Rakyat membantah kerana pilihan raya yang akan datang ini telah terbukti sebagai satu projek penipuan.

Pada 9 Julai 2011 tahun lalu Bersih 2.0 yang menjadi payung kepada lebih dari 60 buah Ngo telah mengajukan 8 Tuntutan. Dari lapan tuntutan ini hanya pengunaan dakwat kekal yang telah diterima. Tujuh lagi tuntutan Bersih telah dibakul sampahkan. Pengunaan dakwat kekal ini pun masih belum ada kepastian lagi.

Rakyat pada ketika ini sedang naik darah apabila diberitahu bahawa Suruhanjaya Pilihan Raya sedang merancang dengan licik untuk terus menipu orang ramai. Kepada mata orang ramai lembaga SPR dilihat sebagai satu jabatan yang sedang berkerja keras untuk memastikan kuasa kekal ditangan United Malays National Organisation.

PODCAS : MARIA MAHU SASARAN 500,000 KE DATARAN MERDEKA-MK

Salah seorang pengasas BERSIH Maria Chin Abdullah mempertahankan sasaran mendapatkan 500,000 rakyat turut berhimpun pada 28 April ini bagi menuntut pilihan raya bersih dan adil.

Dalam siri podkas dengan perunding media Oon Yeoh, Maria turut bercerita tentang pilihan raya umum akan datang, kegiatannya bersama NGO hak wanita Empower dan sama ada beliau akan terjun ke gelanggang politik.

Dengarkan podkas 12 minit dengan mari di sini.

http://oonyeoh.podbean.com/wp-content/plugins/podpress/podpress_backend.php?podPressPlayerAutoPlay=yes&standalone=yes&action=showplayer&pbid=0&b=115320&id=2690704&filename=http://oonyeoh

No comments:

Post a Comment