Selamat Datang Ke    Blog Sepang Kederang   Tetap Melawan Walau Tertawan...!!!  Fixed Versus Although captive..!!  虽然俘虏固定对战...!!!  बंदी हालांकि फिक्स्ड बनाम...!!!   ثابت مقابل على الرغم من أن الأسير


Apr 23, 2012

PAS Terengganu Kerah 50,000 Ahlinya Ke Dataran Merdeka....!!

KUALA NERUS – Pesuruhjaya PAS Negeri Terengganu mendedahkan, Haji Mohd Abdul Wahid Endut mendedahkan, ‘Task Force’ yang ditubuhkan oleh Umno dan Barisan Nasional bagi memberikan kad pengenalan kepada warga asing kini beroperasi di luar Negara.
Menurutnya, mereka berbuat demikian apabila ‘kegiatan haram’ mereka itu didedahkan oleh PAS baru-baru ini. “Setelah Dato’ Mahfuz (Naib Presiden PAS) dedahkan dalam parlimen luar parlimen (tentang Task Force) sampai sekarang mereka (Umno/BN) tidak nafi, pasal apa mereka tak nafi, kalau benda (perkara) ini tak betul (sepatutnya) lama dah mereka ambil tindakan terhadap (Mahfuz), “ini cukup bahaya dan lebih bahaya lagi, kita dapat maklumat bila (rahsia) ‘Task Force’ pecah daam Negara, orang (sudah) tahu belaka, mereka (Task Force) ini keluar Negara dia pergi ke Myanmar, ke Indonesia beri kad pengenalan di luar Negara,”jelasnya. Beliau berkata demikian ketika berucap dalam Majlis Ceramah Perdana Program Himpunan Generasi Bermaruah anjuran Lujnah Pendidikan PAS Pusat di Ma’ahad Tahfi Wal Tarbiah Tok Jiring dekt sini pada sabtu malam, 21 April. Sehubungan itu, menurut Haji Wahid yang juga Ahli Parlimen Kuala Terengganu, apabila sampai waktu pilihanraya mereka yang diberikan kad pengenalan di luar Negara itu akan datang untuk membuang mengundi seolah-olah mereka adalah rakyat Malaysia yang bekerja di luar Negara. Justeru, beliau berkata perbuatan ‘menjual negara’ itu tidak boleh dibiarkan, mesti dilawan dan mesti dibantah oleh seluruh rakyat. Beliau selaku pemimpin tertinggi PA Terengganu mengarahkan sekurang-kurangnya seramai 50,000 ahli dan penyokong PAS hadir Himpunan BERSIH 3.0, Duduk dan Bantah di Dataran Merdeka yang dijadualkan pada 28 April depan. “Kita kena bantah, kita kena lawan kita kena himpun, saya atas nama Pesuruhjaya dan beritahu pimpinan untuk negeri Terengganu paling kurang 50,000 (orang) kena pergi (ke Dataran Merdeka) pada hari itu, “dari Kemaman hingga ke Besut, pagi tadi saya dah peringat di Besut, kita nak Terengganu 50,000 paling kurang,”tegasnya. turut berucap dalam Majlis tersebut ialah Presiden PAS Dato’ Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang, Pengerusi Lujnah Pendidikan PAS Pusat, Dato’ Ustaz Abu Bakar Chik dan Mantan Pengarah Pelajaran negeri Perak, Dato’ Haji Adnan Ibrahim.

No comments:

Post a Comment