Selamat Datang Ke    Blog Sepang Kederang   Tetap Melawan Walau Tertawan...!!!  Fixed Versus Although captive..!!  虽然俘虏固定对战...!!!  बंदी हालांकि फिक्स्ड बनाम...!!!   ثابت مقابل على الرغم من أن الأسير


Mar 20, 2010

Speaker "HARAM JADAH" Kini Di Lema...

Selepas 10 bulan menjadi Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak, kedudukan Datuk R Ganesan ( Gambar Atas ), yang mewakili Barisan Nasional (BN), dikatakan tidak sah kerana beliau dipaksa mengambil alih jawatan itu daripada penyandang terdahulu.

Oleh yang demikian, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Tronoh, V Sivakumar, yang mewakili Pakatan Rakyat (PR), adalah Speaker yang sah, mengikut undang-undang.

Ini adalah pandangan pakar undang-undang Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM), Profesor Dr Abdul Aziz Bari, yang menganggap penyingkiran Sivakumar ( Gambar Kiri )daripada jawatan itu tidak mengikut resolusi dewan dan bercanggah dengan peraturan DUN.

"Jika Speaker hendak ditukar, salurannya adalah resolusi dewan, bukan secara paksa seperti yang berlaku.

"Berdasarkan rakaman video, beliau ( Sivakumar )diheret dari kerusi dan diusung keluar dewan dan Speaker baru (Ganesan) dilantik. Mengikut perundangan perkara itu memang tidak sah dan boleh dibawa ke mahkamah," katanya.

Ganesan membuat laporan polis semalam, meminta siasatan dijalankan terhadap Sivakumar kerana menyamar sebagai Speaker.
-------------------------------------------------
Kah..Kah...KADANGKALA HERO PUN TERPAKSA MENYAMAR JUGAK....

Kah..Kah...BERITA KAT MALAYSIA MEMANG KENA BACA TERBALIK...

Kah..Kah..CURI KERETA ORANG..LEPAS TU MENGAKU KERETA SENDIRI..

Kah..Kah..INGATKAN JKKK JE BERPERANGAI MACAM TU..SPEAKER PUN SAMA JUGAK KE..???

Kah..Kah..AIMAN TAK KISAH..KALAU TAK BERJAYA KALI INI..CUBA PULAK LAIN KALI..

No comments:

Post a Comment