Selamat Datang Ke    Blog Sepang Kederang   Tetap Melawan Walau Tertawan...!!!  Fixed Versus Although captive..!!  虽然俘虏固定对战...!!!  बंदी हालांकि फिक्स्ड बनाम...!!!   ثابت مقابل على الرغم من أن الأسير


Aug 24, 2010

Merdeka Kah Kita...???


"Lagi satu minggu lebih kurang, kita semua akan menyambut hari kemedekaan. Tahun ini sambutan adalah yang ke-53 tahun, nak kata tua sangat pun tidak, muda pun tidak!. Sepatutnya kita sambut merdeka tahun ini dengan penuh semangat dan cukup seronok.....tetapi

lima abad selepas merdeka, kita masih lagi di-persimpangan, banyak benda dan isu-isu yang semasa zaman Tun Mahathir perintah dulu, gurkah-gurkah politik di'port' kata dah selesai, tetapi pada hari ini telah di 'keronyeh' atau di-cacamerbakan semula oleh ahli-ahli politik dan pemimpin-pemimpin dari umno/BN yang sudah mainkan macam-macam isu yang pada pandangan gurkah-gurkah politik di'port' boleh mengancam perpaduan dan boleh pecahbelahkan kita semua selepas umno/BN di-tolak rakyat.

Yang pasti, bila sudah jadi kacau bilau akibat isu-isu yang dimainkan, segala 'taik-taik' itu akan di-letakkan di-atas kepala Pakatan Rakyat dan pemimpin-pemimpin mereka ... pundek betoiii..!!!.

Ahli-ahli politik dan pemimpin-pemimpin PR pula, bukan sahaja bercakap tetapi mereka juga mendengar. Bukan macam ahli-ahli politik dan pemimpin-pemimpin dari umno/BN yang hanya tau bercakap, pok..pek..pok..pek.. tapi satu habuk pun tarak !, tapi bila rakyat pula suruh mereka dengar rakyat nak bercakap, mereka buat-buat pekak, mereka tutup telinga tak dengar dan tak mau dengar.

Apa-apa juga 'approach' yang cuba di-bawa oleh ahli-ahli politik dan pemimpin-pemimpin dari PR demi kebaikan, kesejahteraan dan keharmonian rakyat akan di-'hijack' oleh 'puki-mak' punya ahli-ahli politik dan pemimpin-pemimpin umno/BN ini.

PR ada ahli-ahli politik dan pemimpin-pemimpin yang yang boleh bercakap untuk semua rakyat tak kira bangsa, agama dan warna kulit, itu yang membuatkan umno/BN jadi takut !.

PR ada ahli-ahli politik dan pemimpin-pemimpin yang boleh berfikir dan boleh cari jalan macam mana nak 'formulate'kan, bagaimana mahu membesarkan lagi 'kek-kek ekonomi' untuk dipotong-potong, dibahagi-bahagikan dan diagih-agihkan kepada rakyat jelata semua peringkat, sama rata dengan mengekalkan 30% ekuiti dan hak-hak keistimewaan orang-orang melayu, disamping mengembirakan bangsa-bangsa lain. Itu yang buatkan umno/BN ni jadi seram sejuk !

PR ada ahli-ahli politik dan pemimpin-pemimpin yang berani untuk bercakap tentang kelemahan-kelemahan ekonomi kita yang telah membuatkan FDI menjunam, yang membuatkan pelabur-pelabur luar nampak negara-negara lain lebih menarik untuk mereka pergi daripada datang ke-sini.

Ahli-ahli politik dan pemimpin-pemimpin dari PR yang pakar dalam bidang ekonomi boleh 'point out' apa yang tak kena dengan sistem ekonomi kita sekarang ini. Mereka boleh lakukan lagi baik ! demi kemakmuran rakyat dan demi untuk Malaysia. Itu yang buat ahli-ahli politik dan pemimpin-pemimpin umno/BN 'kecut teloq'! sebab ahli-ahli politik dan pemimpin-pemimpin umno/BN ini pula kalau bercakap bab ekonomi, ayat dan skrip paling popular yang mereka tahu hanyalah ..." kita lebih baik dari Myanmar, kita lebih baik dari Laos, kita lebih bagus dari Timor Leste..." ..... kongkek betoiii...!!

Nota :

Yang pasti, untuk menjadikan Malaysia Baru yang lebih baik, ahli-ahli politik dan pemimpin-pemimpin PR hendaklah bersiap sedia dari sekarang untuk merealisasikan impian dan harapan rakyat...........

No comments:

Post a Comment