Selamat Datang Ke    Blog Sepang Kederang   Tetap Melawan Walau Tertawan...!!!  Fixed Versus Although captive..!!  虽然俘虏固定对战...!!!  बंदी हालांकि फिक्स्ड बनाम...!!!   ثابت مقابل على الرغم من أن الأسير


Oct 21, 2010

UMNO The Local Zionis.....!!!


KUALA TERENGGANU - Pada 26 Mei lalu, genaplah 5 tahun peristiwa kezaliman kerajaan Umno dan Barisan Nasional (BN) dan 'kecongkakan' serta kesombongan seorang manusia yang mengaku dirinya Islam tetapi, sanggup merobohkan sebuah rumah Allah.

Apa pun panggilan yang dinamakan keatas bangunan itu, jelas ada manusia yang membasahkan bibir mereka dengan menyebut kalimah memuja dan memuji, menjadi tempat ibadat, dimana manusia rukuk dan sujud menyembah Allah didalamnya.

Sekecil-kecil pun sebuah Tokong atau Kuil, samada bagi penganut ugama Buddha atau Hindu, adalah 'haram' bagi manusia yang mempercayai Allah dan Muhammad sebagai Rasulnya, memusnahkan atau menjahanamkannnya.

Apatah lagi jelas, ada mihrab dan mimbar, sejadah dan tasbih, kupiah mahupun kain sarung yang digunakan oleh seorang muslim bagi melaksanakan amalan ibadat kepada tuhannya.

Itulah Majid Bujal yang telah mencatat sejarah, di 'ratah sehingga 'licin' oleh kerajaan Umno dan Barisan Nasional (BN) dibawah kepimpinan mantan Menteri Besarnya Dato' Seri Idris Jusoh.

Penolong Setiausaha PAS Negeri Terengganu, Haji Hanafiah Mat@Ramly (Gambar kiri) , ketika peristiwa itu berlaku, adalah Setiausaha PAS bagi kawasan Kemaman,

Tidak semena-mena beliau telah ditahan setelah diarahkan untuk ke balai polis 'konon'nya dipanggil untuk menyelesaikan perihal permit suatu majlis penarangan PAS.

Ketika berceramah pada 25 Mei, 2010 di Chukai, beliau berkata, apabila sampai dibalai polis, setelah berbincang, tiba-tiba pihak polis berkata, beliau telah ditahan dan disoal siasat berkaitan perobohan masjid Bujal (Gambar kanan).

Oleh itu, menurutnya, beliau bertegas untuk meneruskan tindakannya menyaman kerajaan Malaysia, Ketua Polis Negara dan Ketua Polis daerah Kemaman yang telah menahanya tanpa waran.

"polis telah menahan saya tanpa waran dan secara ‘menipu’, kerana polis memanggil saya untuk berbincang tentang permohonan permit satu Majlis Forum tentang kes tanah, tiba-tiba saya ditahan dan disoal siasat,"katanya kepada Buletinonline semalam.

Oleh itu, katanya, kes samannya yang dibuat 5 tahun lalu, InsyaAllah, akan didengari buat kali pertama di mahkamah pada 25 Oktober, Isnin depan.

Beliau memfailkan saman dan menuntut ganti rugi kerana malu dan terhina serta ganti rugi am sebanyak RM1.5 juta melalui peguamnya Tetuan Haris & Co.

"InsyaAllah, bekas Ketua Hakim Negara, Tun Dato' Dr. Mohamed Salleh Abas akan mewakili saya sebagai peguam,"katanya.

Justeru, beliau memohon kepada semua pihak yang prihatin, penyokong dan pendokong PAS serta pencinta keadilan diseluruh negara, agar bersama-sama berdoa kepada Allah SWT, semoga Allah memberikan keberkatan dan kekuatan kepada dirinya.

Nota :

Pada Tahun 2005 Masjid Bujal Akhirnya Jatuh Menyembah Bumi Angkara Kezaliman Rejim Zionis Tempatan Di Terengganu

Ini semua adalah kerja zalim rejim UMNO Terennganu....
Walaubagaimanapun UMNO masih menganggap diri mereka adalah Mulia....
Satu benda tak boleh ada dua nama....Mesti pilih yang mana satu....
Contihnya antara Mulia & Zalim.....
Dah tentu gelaran yang layak untuk UMNO adalah ZALIMM.....
Hanya yang Gila saja menganggap UMNO itu MULIA...
Kah...Kah...Kah.....!!!

No comments:

Post a Comment