Selamat Datang Ke    Blog Sepang Kederang   Tetap Melawan Walau Tertawan...!!!  Fixed Versus Although captive..!!  虽然俘虏固定对战...!!!  बंदी हालांकि फिक्स्ड बनाम...!!!   ثابت مقابل على الرغم من أن الأسير


Jan 8, 2011

Satu Lagi Projek Tipu Orang Kampung...!!


HENTI LAYAN SPEKULASI HARGA –UM

Orang ramai perlu berhenti melayan pelbagai spekulasi kenaikan harga atau kekurangan bekalan barang keperluan yang sengaja disebar pihak tertentu untuk mengaut keuntungan lebih terutamanya sempena musim perayaan.

Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Ismail Sabri Yaakob berkata, pengguna sepatutnya mendapatkan maklumat sebenar melalui kementerian terbabit atau pengumuman oleh kerajaan yang bertanggungjawab menjaga bekalan dan harga barang keperluan sepanjang tahun.

“Banyak spekulasi ini tidak benar. Jangan dengar cakap peniaga yang mahu pengguna membeli dan menyimpan banyak barang sebelum musim perayaan kerana ada di antara mereka sendiri yang membuat spekulasi harga naik dan bekalan kurang.

“Keadaan diburukkan lagi apabila pengguna membuat belian panik yang menyebabkan barang keperluan berkurangan dan seterusnya membuka peluang kepada peniaga tertentu menaikkan harga secara senyap.

“Pihak kementerian menjamin bekalan barang keperluan untuk perayaan Tahun Baru Cina bulan hadapan mencukupi sementara bekalan minyak masak sudah semakin stabil dan dijangka pulih sepenuhnya dalam dua minggu akan datang,” katanya.

Nota:

Macam macam jalan dibuat
Semua nak tipu melayu
Semua nak bodohkan melayu
Semua nak bangang kan melayu
Buatlah projek lain...!!!
Kah...Kah...Kah...!!

No comments:

Post a Comment