Selamat Datang Ke    Blog Sepang Kederang   Tetap Melawan Walau Tertawan...!!!  Fixed Versus Although captive..!!  虽然俘虏固定对战...!!!  बंदी हालांकि फिक्स्ड बनाम...!!!   ثابت مقابل على الرغم من أن الأسير


Jan 7, 2011

SUK Selangor : Sultan Atau MB Selangor Yang Berbohong...??


Bosan dan meluat apabila setiap membaca isu yang sama dalam akhbar dan di TV saban hari berkaitan isu SUK Selangor. Rakyat dapat membaca bahawa semua ini adalah angkara UMNO/APCO laknatullah kerana memang sejak dari dulu UMNO ini memang sudah berperangai macam Yahudi, kerjanya asyik membuat huruhara, mengganggu ketenteraman rakyat dan menindas serta menipu.

Dalam Al Quran tidak ada satu ayat pun melarang orang Islam berkawan dengan DAP tetapi yang ada ialah larangan berkawan dengan Yahudi (APCO), malahan golongan yang dilaknat ini adalah merupakan musuh Allah dan Rasul serta orang yang beriman dan bertaqwa. Tetapi UMNO telah menaiktarafkan puak mereka menjadi golongan yang turut dilaknat kerana mengambil Yahudi sebagai penasihat dan rakan sebantal.

Akibat angkara UMNO jugalah muncul wira-wira baru yang jelas kesesatan aqidah, kesyirikan malahan mungkin sudah ke taraf murtad apabila golongan yang bersekongkol dengan Yahudi ini mahukan seorang ADUN di Selangor dihukum bunuh kerana kononya menghina Sultan Selangor.

Patutnya puak mereka inilah yang di hukum bunuh kerana cuba mengubahsuai hukum Allah. Hukum mana, ayat mana dan ulama mana yang membenarkan mereka ini meminta Adun tersebut di hukum bunuh? Yang jelas dalam Quran bahawa orang (pemimpin UMNO) yang menghina hukum-hukum/syariat Allah, menghina sunnah Nabi itu yang wajib dihukum bunuh, mereka sudah boleh dikategorikan sebagai murtad, mengapa dibiarkan?

Apakah Sultan lebih tinggi dan mulia kedudukanya dari Allah dan Rasul? Dari segi mazhab pegangan UMNO memang jelas dan nyata mereka meletakan kedudukan Sultan (yang boleh ikut cakap mereka) lebih tinggi dan mulia dari Allah dan Rasul.

Inilah golongan sesat lagi syirik dan sesuailah dengan kehendak APCO.

Kita lihat seolah-olah tindakan dan kenyataan Sultan tidak boleh dipertikaikan langsung walaupiun jelas salah dan bercanggah dengan undang-undang dan hukum agama asalkan tidak bercanggah dengan kehendak UMNO/APCO. Dimana aqidah kita semua? Yang tidak boleh dipertikaikan hanyalah dari Allah dan Rasul, itu yang mutlak dan kekal.

Selain dari itu wajib disanggah dan ditentang sekiranya jelas bercanggah dengan syariat Allah dan Sunnah nabi walaupun ianya datang dari Istana.

Tidak ada kompromi dalam solah aqidah, soal keadilan dan soal kebenaran. Ingatlah tiada istilah dosa atau derhaka rakyat terhadap Sultan yang jelas hidupnya penuh dengan kemungkaran dan maksiat pada Allah dan Rasul serta menyusahkan rakyat. Mereka senang-senang menggomolkan projek nilaian billion ringgit untuk anak beranak dan harta rakyat seperti hutan balak dengan sesuka hati sedangkan dalam masa yang sama rakyat yang tak makan, tak ada rumah, anak-anak tak sekolah kerana kimiskinan tidak langsung dijengah atau dipedulikan, inikah pelindung dan pembela orang Melayu?

Rakyat atau umat Islam hanya wajib diambil tindakan jika mereka menderhaka kepada pemerintah atau Raja yang warak, alim, zuhud dan sentiasa mengajak rakyat tunduk kepada undang-undang Allah dan mengajak manusia bersama melaksanakan serta patuh kepada perintah Allah. Rakyat juga tidak perlu patuh atau taat pada pemimpin-pemimpin yang seperti sekarang ini. Dalam UMNO boleh dikatakan semua pemimpin utamanya terlibat dengan pembunuhan, rogol, arak, judi, rasuah, menipu, berzina, memukul orang dan merampas harta rakyat. Inikah pemimpin yang diperintah oleh Allah untuk kita taati? Ini pemimpin yang akan membawa kita ke neraka sebenarnya, buka ke syurga.

Kita tahu, Sultan Selangor sama juga seperti bapa saudaranya Sultan Perak, mereka ini tidak akan berganjak dari menyebelahi UMNO walaupun apa yang terjadi. Mereka lebih suka melihat rakyat porak poranda dan kerajaan pakatan yang memerintah runtuh dan digulingkan. Mereka tidak pernah peduli bagaimana kerajaan UMNO meroboh rumah rakyat, meroboh surau dan masjid, menghalau rakyat miskin dan tinggal dibawah khemah daun pisang atau dalam reban ayam atau bawah jambatan. Yang mereka tahu apa yang mereka nak dari UMNO, mereka akan dapat.

Inikah yang dikatakan pelindung orang Melayu dan payung kepada agama Islam? Patutlah Melayu makin bangsat, terhina manakala Islam terus tercemar. Inilah balasan Allah kepada manusia yang ingkar dalam urusan melantik pemimpin dan ketua agama.

Dalam isu SUK Selangor, ramai yang percaya bahawa kenyataan YAB MB adalah benar, kerana tidak munasabah beliau berani memutarbelitkan segala perbincangan beliau dengan Sultan baru-baru ini. Penafian pihak Istana atas kenyataan Menteri Besar mungkin satu agenda dan perangkap yang dirancang oleh puak UMNO dengan kerjasama Sultan sendiri untuk memalukan kerajaan Pakatan Rakyat Selangor dan Menteri besar sendiri.

Sekiranya alas an Sultan mengapa Menteri Besar tidak memaklumkan terlebih awal nama-nama yang dicadangkan sebagai SUK, mengapa pula baginda setelah mendapat nama dari pihak KSN tidak menasihati KSN supaya berbincang dengan Kerajaan Negeri terlebih dahulu? Ataupun sebelum baginda memperkenankan nama yang dicadangkan oleh pihak KSN, baginda memanggil dulu Menteri Besar untuk berbincang dan meminta pandangan beliau? Ini semua adalah permainan dan muslihat dan licik nasihat dari APCO. Dari sini kita lihat kenyataan Menteri Besar adalah benar dan betul. Beliau telah diperangkap oleh pihak Istana atas desakan UMNO/APCO.

Nampaknya Istana sendiri mahukan kerajaan Pakatan Rakyat tumbang dan digantikan semula oleh UMNO seperti di Perak. Malanglah nasib rakyat Perak dan Selangor ber Sultan kan Raja yang begini. Jika UMNO kembali berkuasa di Selangor, yang pasti tarif air akan naik 37%, semua kemudahan yang mereka nikmati sekarang akan lenyap dan masjid serta surau akan kembali menjadi seperti tanah kuburan.

Kebanyakan kerajaan yang berkuasa semuanya khianat terhadap harta rakyat. Sebelum mengundi mereka merayu, masuk kampong dan ceruk minta rakyat sokong mereka, selepas menang dan berkuasa, semua harta rakyat terutamanya kawasan balak di berikan kepada pihak istana semahunya. Ini harta rakyat. Rakyat hidup susah, sepatutnya kawasan balak diberikan pada rakyat biarpun 10 ekar seorang untuk mereka mengubah hidup dan menampung kemiskinan keluarga. Mengapa diberikan kepada golongan yang sedia hidup mewah dan membazirkan harta itu? Kalau begitu, masa pilihanraya, pergilah ke istana minta undi dan sokongan. Bumi serta seisinya adalah milik Allah, bukan hak atau milik puak istana. Golongan istana dan kerabatnya di biarkan hidup makin kaya dan penuh dengan kemewahan dari harta rakyat, sedangkan rakyat pula dibiarkan kelaparan dan tidak dipedulikan. Projek-projek besar pula, sebut saja nak yang mana oleh istana, semuanya dapat tetapi dikelilingi oleh taukeh-taukeh Cina saja. Puak istana juga yang mengkayakan tokeh Cina. Rakyat tetap kelaparan.

Kita lihat saja permainan APCO dalam isu penggantungan Ketua pembangkang dan 3 orang MP baru-baru ini. Jelas dalam ketegangan di Parlimen dimana Speaker mengakui telah menggunakan kuasanya dalam aturan 44 (kalau tak silap) untuk tidak perlu memanggil Ketua Pembangkang dan saksi untuk membeli diri dan telah membuat keputusan muktamad. Speaker tidak sesekali menyebut bahawa beliau sudah bagi peluang kepada Ketua Pembangkang dan saksi untuk membela diri dengan bukti. Tidak ada dan tidak ada pun kenyataan itu.

Ini membuktikan bahawa Nazri telah berbohong dalam TV baru-baru ini. Memang dasar pendusta sama seperti rakan mereka APCO tu.
Ingatlah, Yahudi adalah musuh Allah dan Rasul Barangsiapa yang bersekongkol dengan Yahudi adalah juga musuh Allah, musuh Rasul dan musuh orang beriman. Sokong UMNO samalah seperti menyokong Yahudi dan termasuk golongan yang dilaknat.

Nota :

Kepada rakyat yang bermaruah dan beriman, jangan takut untuk mengkritik atau untuk ingkar pada arahan atau titah Raja jika terbukti ianya bercanggah dengan syariat Allah, bercanggah dengan kebenaran dan keadilan.

Yang wajib kita takut hanya pada Allah bukan pada manusia yang tidak pernah mengajak manusia untuk tunduk kepada syariat Allah dan Sunnah Nabi.

Tanpa rakyat, mustahil adanya Raja. Jangan kita jadi Melayu bangsat, haprak dan hina seperti Melayu UMNO.

No comments:

Post a Comment