Selamat Datang Ke    Blog Sepang Kederang   Tetap Melawan Walau Tertawan...!!!  Fixed Versus Although captive..!!  虽然俘虏固定对战...!!!  बंदी हालांकि फिक्स्ड बनाम...!!!   ثابت مقابل على الرغم من أن الأسير


Jun 2, 2011

Jalan-Jalan..Cari Makan....!!


RASUAH SCORPENE KE PERANCHIS , PELUANG RAKYAT MELIHAT NAJIB DI TANGKAP – keadilan daily

Keputusan Suara Rakyat Malaysia (Suaram) membawa kes rasuah pembelian kapal selam Scorpene ke mahkamah Perancis, merupakan peluang kepada rakyat Malaysia mengetahui kebenaran di sebalik skandal itu.

Ketua Penerangan Angkatan Muda KEADILAN, Lee Khai loon berkata, kerajaan selama ini menggunakan Akta Rahsia Rasmi (OSA) sebagai alasan tidak mendedahkan sebarang maklumat atau keputusan dalam perolehan senjata kepada orang awam, mahu pun ahli parlimen.

“Sebenarnya terdapat banyak kes-kes perolehan senjata yang tidak telus termasuk yang dibongkarkan oleh YB Tony Pua (Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara, Tony Pua dalam kes pembelian 6 buah Offshore Patrol Vessels yang bernilai RM 6 billion.

“Oleh itu, tindakan Suaram yang membawa kes rasuah ini ke Mahkamah Perancis seolah-olah membuka Pandora Box. Rakyat akan berpeluang untuk mengetahui kebenaran dalam kes rasuah yang selama ini ditutup dalam negara,” kata beliau dalam satu kenyataan media hari ini.

Menurutnya, badan NGO sebelum ini mendesak Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) untuk menyiasat komisen besar 114 juta euro (RM493.53 juta) yang dibayar kepada syarikat Perimekar Sdn Bhd.

Nota :

jemputan untuk semua
jangan lupa berkumpul di sogo
di masjid kampong baru
di ibu pejabat pas di jalan raja laut
berkumpul dari jam 2.00 petang
pada 9 julai ini...

No comments:

Post a Comment