Selamat Datang Ke    Blog Sepang Kederang   Tetap Melawan Walau Tertawan...!!!  Fixed Versus Although captive..!!  虽然俘虏固定对战...!!!  बंदी हालांकि फिक्स्ड बनाम...!!!   ثابت مقابل على الرغم من أن الأسير


Jun 2, 2011

Rakyat Teganung Jugok Hok Bahang Taik....!!


Amat malang, Allah Swt mengurniakan negeri Terangganu dengan negeri yang cantik. Pantai yang indah, pulau-pulau yang menarik. Tanahnya subur serta sumber yang kaya. Minyak dan gas dinaikkan dari pantai Terengganu. Dan kini Terengganu bakal dinobatkan sebagai negeri sumber tenaga elektrik. Tetapi amat malang apabila ia dipimpin oleh parti Pencekik darah rakyat. Akal panjang sejengkal.

Apa yang rakyat dapat dari gah tersebut? Melainkan negeri yang menang berkokok aje tetapi rakyat menanggung beban. Rakyat Terengganu dapat minyak murah ke? Harga tong gas lebih murah ke? Elektrik dibekalkan dari tenaga hidro, dari sumber air ciptaan Tuhan dan Stesyen Jana Elektrik Paka yang dijana menggunakan gas yang didaratkan dipantai Terengganu dan diproses di GPP. Bukannya menggunakan arang batu yang diimport tetapi adakah rakyat Terengganu dikecualikan tariff elektrik baru?

Ada pemimpin dok sibuk bangunkan pulau waman dengan masjid Kristal 250 juta, monsoon Cup beratus juta, Pulau Kenyir 300juta dan pelbagai pembaziran kepada rakyat tetapi mengkayakan krooni pimpinan Umno-BN. Tinggallah rakyat menjadi antara negeri termiskin di Malaysia. Hanya digula-gulakan dengan wang Ehsan untuk mengekalkan Umno-BN dalam pilihanraya.

Bagi mereka kenaikan tariff elektrik tidak melibatkan apa-apa. Cuma sakit sikit aje. Sedangkan semua kilang yang membekalkan keperluan kepada rakyat menggunakan elektrik. Akhirnya rakyat akan menanggung semua kos pengeluaran. Sudahlah kos pengangkutan dengan kenaikan harga bahan api dan bahan asas makanan seperti gula juga dinaikkan.

Semua ini tidak akan berkesudahan kecuali Umno-BN disudahkan pada p’raya 13 nanti. Nak salahkan pimpinan Umno-BN sememangnya mereka adalah serigala. Yang masalahnya adalah rakyat Terengganu sendiri, bangsa ku ini! Butakah mata? Taknak buat perubahan kah?

No comments:

Post a Comment