Selamat Datang Ke    Blog Sepang Kederang   Tetap Melawan Walau Tertawan...!!!  Fixed Versus Although captive..!!  虽然俘虏固定对战...!!!  बंदी हालांकि फिक्स्ड बनाम...!!!   ثابت مقابل على الرغم من أن الأسير


Apr 7, 2012

Mari Kite Pakat Serbu Pejabat MB Teranung Pada 24 April Ini....!!!


KUALA TERENGGANU – Jawatankuasa Mobilisasi Rakyat Badan Perhubungan PAS Negeri Terengganu (BPPNT) mengajak seluruh rakyat Terengganu untuk turun beramai-ramai bagi menyertai Himpunan Penyerahan Memorandum Isu Tanah negeri Terengganu pada 24 April di hadapan Wisma Darul Iman, di sini.

Pengerusinya, Ustaz Satiful Bahri Mamat berkata ia merupakan jalan yang terakhir yang terpaksa diambil setelah perlbagai kaedah yang diambil sebelum ini gagal menyelesaikan masalah tersebut.

“Isu-isu rampasan tanah rakyat yang membabitkan pembinaan kolam udang dan jelapang padi di Setiu, kes rampasan tanah Kampung Banggol Donas, rampasan tanah generasi kedua Felda di Ketengah Jaya dan tanah Sekolah rendah Islam Darul Bayan yang dirampas 5 JKKK,

“pelbagai kaedah telah diambil termasuk perbincangan, perundingan, usaha menyerahkan memorandum telah gagal,”katanya dalam sidang media tergempar yang diadakan di pejabat BPPNT Jalan Sultan Omar, tengahari Khamis 5 April.

Beliau turut memaklumkan satu demonstrasi menyokong gerakan mahasiswa berkaitan kes penamatan pinjaman 9 pelajar Mesir akan di adakan dihadapan Yayasan Terengganu (YT) sekiranya keputusan Lembaga Pengarah YT tidak berganjak .

Ustaz Satiful yang juga Timbalan Pesuruhjaya PAS Terengganu menyatakan PAS Terengganu menyokong sepenuhnya Himpunan Aman BERSIH 3.0 yang akan diadakan di dataran Meredaka pada 28 April.

Turut hadir dalam sidang media tersebut adalah PegarahJabatan Penerangan PAS Terengganu Ustaz Wan Shukairi Wan Abdullah.

No comments:

Post a Comment