Selamat Datang Ke    Blog Sepang Kederang   Tetap Melawan Walau Tertawan...!!!  Fixed Versus Although captive..!!  虽然俘虏固定对战...!!!  बंदी हालांकि फिक्स्ड बनाम...!!!   ثابت مقابل على الرغم من أن الأسير


Apr 7, 2012

UMNO Pun Tahu Yang Mereka Akan Tumbang Dalam PRU 13 Nanti.....!!


Khir Toyo: Lagi tangguh PRU, lagi banyak perhimpunan BERSIH -MR

Bekas Menteri Besar Selangor Khir Toyo meramalkan tarikh pilihan raya umum ke-13 pada Jun 2012, meskipun perkembangan terbaru menyaksikan perhimpunan BERSIH 3.0 (bersama Himpunan Hijau 3.0) pada 28 April bakal memberi impak yang besar kepada UMNO-Barisan Nasional.

"Himpunan BERSIH ni, kalau you tangguh (PRU 13), lebih banyak lagi himpunan BERSIH yang ada. The more himpunan akan ada," kata Khir Toyo. Malah, Khir Toyo berkongsi bacaannya bagaimana perhimpunan BERSIH dijadikan strategi Pakatan Rakyat untuk mengerah sokongan massa.

"Pertama, mereka mengundang Ambiga (Sreenevasan) untuk memimpin BERSIH, untuk menarik sokongan golongan profesional. (Ambiga ialah) Bekas Presiden Majlis Peguam. Sekarang mereka guna A.Samad Said, untuk dapatkan sokongan cendekiawan. Phd, profesor semua hormat dia (A.Samad Said). Kalau pilihan raya lewat diadakan, dia akan adakan BERSIH 4. Akan diketuai pemimpin mahasiswa. Generasi muda," menurutnya.

Khir Toyo berkata sedemikian dalam satu wawancara bersama MerdekaReview di pejabatnya, semalam. Beliau mendakwa setakat ini segala-galanya berjalan dengan baik, misalnya Perdana Menteri Najib Razak membuat keputusan yang baik untuk mengawal harga minyak, jikalau dibandingkan dengan kekecohan yang disaksikan di Indonesia apabila harga minyak naik. Ketika ditanya bahawa banyak isu dan masalah yang belum selesai setakat ini, lantas beliau jawab, "Isu tak akan selesai."

No comments:

Post a Comment